وظیفه والدین در تقویت معنویت فرزندان/ باید حرف و عمل پدر و مادر یکی باشد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 18
بازدید کل : 135187
تعداد مطالب : 143
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



پخش زنده حرم
زیارت عاشورا

Music Code By: AvA

آپلود عکس رایگان

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا

fal01 ابزار فال حافظ
فال حافظ

مشاهده و دریافت کد

http://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.com
http://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.com
http://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.com
http://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.com
ساخت لوگو

تقویت پیوند والدین با معنویت؛ برمبنای اصل همانندسازی فرزندان با والدین و توجه به این واقعیت كه همانندسازی همچون یك نیاز اساسی روحی و روانی، فرزندان را از درون بر می انگیزد تا درصدد ایجاد و طراحی شخصیتی برآیند كه به نوعی در انطباق با نسل بالغ و درعین حال، مورد قبولشان باشد. والدینی كه قادر باشند الگوی مناسبی از معنویت را چه در بعد گفتار و چه در بعد رفتار در خانواده ارائه دهند، فرزندان در صورت اعتماد به والدین تلاش خواهند كرد تا از طریق همانندسازی با آنان زمینه های معنویشان را نیز با والدین تطابق بخشند. به والدین پیشنهاد می شود به برخی از راهكارهای اعتمادسازی كه در ذیل ارائه می شود بیشتر توجه نمایند.

التزام علم و عمل؛ به این مفهوم كه آنچه به فرزندان به صورت شفاهی و كلامی توصیه می كنند، در مقام عمل نیز پایبند و ملزم به آن باشیم ودر نگاهی عمیق تر به مسئله سعی كنیم مقدم بر گفتار، به وسیله رفتار خویش عملا به فرزندان خود بیاموزیم، زیرا فرزندانمان بیش از گفتا رما، از رفتارمان می آموزند.

انجام تعهدات منطقی؛ پاره ای از خواسته ها و انتظارات فرزندان از والدین درحوزه ی "منطق" و "امكان" می گنجد. به این معنا كه این نوع خواسته ها هم منطقی بوده و هم در امكان والدین می باشد. والدینی كه هوشمندانه با تامین به موقع خواسته های فرزندان، این قبیل تعهدات را به خوبی انجام می دهند، در چشم و دل فرزندان خود، اعتبار بالایی را كسب می كنند كه یكی از نشانه های آن، جلب اعتماد فرزندان به خویش است.

تبیین آثار معنویت در زندگی؛ آموزش زندگی توام با معنویت بخشی از وظایف والدین نسبت به فرزندان محسوب می شود. امروزه در اكثر جوامع پیشرفته، آموزش مهارت های زندگی یكی از وظایف نهادها و مراكز مرتبط با خانواده محسوب می شود. این قبیل آموزش ها كه اغلب با حمایت سازمان علمی و تربیتی یونسكو همراه است، شامل سلسله مباحثی است كه خانواده ها را در ایفای وظیفه ی شهروندی یاری می كند. خانواده ها نیز متقابلا وظیفه ی آموزش مهارت های زندگی و شهروندی را در قبال فرزندانشان ایفا می كنند و از جمله مهارت ها، تبیین آثارمعنویت در زندگی است. آنان می توانند چنین آموزشی را به صورت بررسی مقایسه ای میان دو نوع حیات معنوی و حیات مادی برای فرزندان ترتیب دهند.

لازم به ذكر است چنین آموزشی باید به شیوه ای جذاب، روان و قابل فهم صورت گیرد تا مورد اقبال فرزندان واقع شود. نكته ای كه در توجیه چنین شیوه ای قابل ارائه است تمایل درونی و جدی نوجوانان و جوانان به آشنایی با تاثیر شیوه های مختلف زندگی است كه از جمله شامل زندگی معنوی و آثار آن نیز می باشد. از این رو، بر اساس این واقعیت، چنین روشی برای تقویت بنیاد خانواده، مفید و موثر تلقی می شود.

افزایش توانایی درك و فهم متقابل؛ برخی از والدین از تمایل جدی برای درك و معرفت فرزندانشان برخوردارند و چنین اهتمامی را از طریق توسعه ی دنیای ارتباطی خود با آنان بروز می دهند. بدیهی است هر اندازه ارتباط كلامی و مناسبات روحی میان دو نسل "والد و فرزند" گسترش وتعمیق یابد، گامی در جهت رشد و درك متقابل آنان محسوب می شود. فرزندان نیز متقابلا با پاسخ مثبت دادن به تلاش های صادقانه والدین برای ارتباط موثر و كارآمد، قادرند تصویر مطلوبی از خویشتن در باور والدین بیافریینند و حاصل آن رشد روز افزون، درك متقابل نسل ها خواهد بود.

معرفی الگوها و اسطوره های معنوی واخلاقی؛ كودكان، نوجوانان و جوانان، قهرمانان و الگوهای برجسته در عرصه های اخلاق و معنویت را همچنان درشعاع نگاه خویش می گیرند و به آنان می اندیشند. قهرمانانی كه تنها به فرهنگ، ملت و یا قوم خاصی تعلق ندارند، بلكه آنان متعلق به بشریت هستند. براین اساس چنان چه ادبیات ملی و جهانی كه مشتمل بر زندگینامه ی الگوها و اسوه های اخلاق و معنویت است به شكلی جذاب و آموزنده به این نسل ارائه شود، آنان قادرند بخشی از هویت خویش را در الگوها و اسطوره های مورد نظر شان بیابند. سهم خانواده ها و اولیای مدارس در معرفی و ارائه الگوها و اسطوره های راستین و برجسته به نوجوانان و جوانان، غیرقابل مقایسه با سایر نهادها و مراكزتربیتی دیگر بوده و اغلب آثار آن ماندنی و پا برجا خواهد بود.

معنویت پاسخگوی نیازها؛ والدین و فرزندان یك سری نیازهای مشترك روحی و روانی دارند. والدین ابتدا مایل اند خود راهی برای پاسخگویی به این نیازها بیابند و در ضمن تمایل دارند كه برای فرزندانشان و تامین نیازهایشان نیز طریقی روشن و مطمئن اتخاذ نمایند. علاوه بر آن، چنانچه به فرزندان خود تفهیم نماییم كه معنویت قادر است آن دسته از نیازهایشان را از قبیل خود شكوفایی جستجوی فلسفه ارضا كننده ی زندگی و نیز امنیت پاسخ های مناسبی دهد.

 

منبع : مهر




:: بازدید از این مطلب : 460
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان الماسی از جنس آفتاب و آدرس almaseaftab.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com